Wij gaan weer optreden: Op zaterdag 18 november a.s. organiseren wij een shanty festival met medewerking van het Ouderschilder Visserskoor en ’t Scheepstuygh uit Schagen in de Draaikolk aan de Dollardlaan 202 te Den Helder. Aanvang 13.30 uur, zaal open vanaf 13.00 uur VRIJ ENTREE dus komt allen!!!!

Visserijdagen 2015

In het weekend van 14, 15 en 16 augustus vonden de Visserijdagen plaatst op Willemsoord.

Het Huisduinerkoor heeft al 6 jaar de eer het “Jutters VIS-tival” te mogen organiseren en dat doen we met heel veel plezier!

De 8 koren met gezamenlijk zo’n 450 koorleden, werden zaterdagmorgen 15 augustus met koffie verwelkomd in Gebouw 66. Een pracht gezicht, al die koorleden bij elkaar!

Om 11.40 uur werd het VIS-tival geopend met een praatje van onze voorzitter Marianne Mensink. Het winnende koor van het VIS-tival van 2014 “De Oostvaarders uit Almelo” ging om 11.45 uur als eerste koor van start.
Om 12.00 uur startten ook drie andere koren. De gehele middag waren er op 4 plekken op Willemsoord, de prachtigste zeemansliederen te horen, uit de kelen van vele zangers.

De jury heeft alle koren twee maal beluisterd. Het was voor hen een leuke middag maar ook moeilijk. Twee koren konden uiteindelijk maar de eerste twee prijzen in de wacht slepen. De jury verwoordde het prachtig. Alle koren kwamen aan bod. Zij kregen zowel positieve als negatieve punten te horen waar de koren achteraf blij mee waren dit te horen.

De tweede prijs van € 150 werd toegekend aan “Het Leeuwarder Shantykoor”.
De eerste prijs, bestaande uit € 350 en de welbegeerde Wisselvis, werd gewonnen door het “Piratenkoor De Stormvogels” uit Emmen.

Het “Piratenkoor De Stormvogels” neemt de Wisselvis dus mee naar Emmen. Zij worden volgend jaar weer verwacht om deze wisselvis weer komen te verdedigen.

Voordat de jury dit alles zo mooie verwoord hadden, kwamen alle koorleden nog bij elkaar voor de samenzang van drie liedjes. Prachtig! Al die koorleden bij elkaar. Het blijft een mooi gezicht en de gezelligheid straalde er van af.
Een mooi einde van een prachtige dag!!

Tot volgend jaar! Dan is het alweer de 7e keer dat dit grote festijn in Den Helder gegeven wordt.